Overslaan en naar de inhoud gaan

BBC World scoort bij EOLS

BBC World komt als sterkste uit de bus bij de eerste publicatie van tv-data van het European Opinion Leaders Survey (EOLS) 2003. CNN blijft…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

EOLS 2003 toont dat BBC World elke dag wordt bekeken door meer dan twintig procent van opinieleiders in Europa terwijl 35,2 procent de zender één maal per week bekijkt. Dit is meer dan het aantal kijkers van Euronews (31,5 procent) en het dubbele van het aantal kijkers van de twee zakelijke nieuwszenders CNBC en Bloomberg (samen goed voor 14,2 procent).

related partner content for mobile comes here

CNN blijft marktleider voor wat betreft het totale kijkerspubliek (49,6 procent per week), maar BBC World wordt door de ondervraagde opinieleiders als de meest gezaghebbende bron van informatie gezien.

EOLS 2003 is door heel Europa uitgevoerd onder een elitegroep van 32.000 personen afkomstig uit de zakenwereld en overheid en onder de media en academici.

De Financial Times wordt onder de panregionale titels van gedrukte media beschouwd als de beste op het gebied van een geloofwaardige, invloedrijke en informatieve publicatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in