Overslaan en naar de inhoud gaan

Ahold blijft in het nieuws

De berichtgeving over Ahold in de online media is de afgelopen week vertwintigvoudigd. Het aantal berichten is tot ver boven de 600…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Checkit heeft becijferd dat de berichtgeving over Ahold door het US foodservice schandaal in de online media is vertwintigvoudigd. Zoals onderstaand overzicht laat zien zijn de afgelopen week dagelijks meer dan 500 internetartikelen verschenen over Ahold. Op woensdag was dit zelfs 700 internetartikelen. Over de eerste drie weken van februari was het gemiddeld aantal artikelen per dag 28. Het valt op dat na 6 dagen het aantal nieuwsartikelen nog ver boven het normale niveau ligt. Daar waar normaliter (na een winstwaarschuwing) na 1 of 2 dagen het oude niveau weer wordt bereikt is dit bij Ahold nog niet zichtbaar. Dit geeft eens te meer aan hoe ernstig de crisis wordt opgepakt. In hoeverre de opgelopen schade aan imago, reputatie en vertrouwen van publieks aandeel Ahold nog te herstellen is, is sterk de vraag.

related partner content for mobile comes here

Data afgelopen week (aantal internetartikelen)
Maandag 24 februari: 463
Dinsdag 25 februari: 596)
Woensdag 26 februari: 690)
Donderdag 27 februari: 601)
Vrijdag 28 februari: 438)
Gemiddeld aantal berichten per dag: 28Omdat 95 procent van het nieuws een negatieve lading heeft, zal het vertrouwen van beleggers in het aandeel voor langere tijd zijn beschadigd. Robert Laan van Checkit: ‘Dat de aandacht zolang aanhoudt en niet op het oude niveau terugkeert geeft aan hoe zwaar de crisis is. Hoe lang deze media-hype aanhoudt, is moeilijk te voorspellen. Onze verwachting is dat zolang de onderzoeken niet zijn afgerond, Ahold volop in de aandacht blijft en daarmee de beurskoers onder druk zal blijven staan. Alleen positief nieuws kan voor een mogelijke opleving zorgen’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in