Overslaan en naar de inhoud gaan

Aantal klachten op social media, blogs en fora neemt sterk toe

Overgrote merendeel van de online klachten wordt verspreid via Twitter.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De makers van online monitoring tool signaleren een fikse stijging van ruim 70% van online publieke klachten, In totaal werden tussen juni 2014 en juni 2015 297.672 klachten gesignaleerd  op social media, blogs en fora. Ruim de helft van alle klachten (151.351 klachten) werd op Twitter geplaatst. Dit is een stijging van 50% ten opzichte van het voorgaande jaar.

related partner content for mobile comes here

Ook Klacht.nl – het online platform speciaal bestemd voor het plaatsen van klachten – meet een forse toename op de website. In dezelfde periode als de meting van OBI4wan is een stijging van bijna 30% te zien. Dat zijn maar liefst 23.904 klachten meer dan voorgaand jaar. Deze cijfers duiden op een opwaartse trend in online beklag doen.

OBI4wan merkt op dat de online activiteit van consumenten het voor bedrijven in teoenemende mate van belang maakt om actief te zijn met webcare. &;Klachten zijn een cruciaal onderdeel van de online conversatie en het is daarom belangrijk voor bedrijven om een overzicht te hebben van alle kanalen waar klachten binnen komen en inzicht te krijgen in de personen die deze klachten plaatsen.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in