Overslaan en naar de inhoud gaan

Wereldomroep: aanklacht Cebuco onterecht

De Wereldomroep bestrijdt dat presentator Mathijs van Nieuwkerk in een commercial van de omroeporganisatie zegt dat de krant in het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Cebuco had om deze zin de Wereldomroep gevraagd te stoppen met de uitzending van de reclamespot. In de commercial zegt de oud-hoofredacteur van Het Parool dat
hij in het buitenland niet kan wachten op de krant voor de sportuitslagen en daarom naar de Wereldomroep luistert, meldt woordvoerster Marjolein Hulst van de omroep. ´Van
Nieuwkerk neemt het woord 'altijd' in de spot niet in de mond. De letterlijke
tekst is: “Ik kan ook niet wachten op de krant, want die komt pas een dag later in het buitenland'.´
Harald Hameleers, directeur van Cebuco, wil dat de radiozender de
reclamespot niet meer uitzendt. In een brief schrijft Cebuco dat in het spotje wordt gesuggereerd dat de krant altijd een dag later is. ´Maar een aantal Nederlandse kranten wordt tijdens de zomerperiode wel op dezelfde dag gedrukt in de landen Spanje, Frankrijk, Italië
en sinds dit jaar ook in Turkije.´

related partner content for mobile comes here

Hulst zegt op haar beurt weer dat dit in de rest van Europa en de wereld niet zo is. Daarbij komt radio sowieso ´over het algemeen een dag eerder met de berichtgeving dan kranten, ook in Nederland', aldus Hulst.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in