Waar gaan de 190 duizend VanMoof-klanten heen? En heeft de merknaam toekomst?
Drie experts over de kansen voor andere e-bikefabrikanten en de impact van imagoschade op de VanMoof-merknaam bij een eventuele doorstart.
Het faillissement van de most funded e-bike company roept de vraag op waar de 190 duizend VanMoof-klanten straks naartoe gaan. En is er toekomst voor de merknaam VanMoof? Drie experts delen hun verwachtingen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidZoals immer is er een zwijgende meerderheid. Ik heb al bijna 4 jaar mijn VanMoof; tot grote tevredenheid. Rijdt als de brandweer, nooit iets mee gehad, nog geen lekke band. Geen spatje roest, hetgeen ik van mijn Batavus niet kan zeggen. Klaarblijkelijk is er bij de onderdelenproductie van latere modellen veel fout gegaan (bezuinigd?). En ja.., zoals we vooral ook in reclameland weten: rework is killing.
Er hangt inderdaad even een sluier van negatief sentiment over VanMoof, maar ik verwacht dat de sterke en voor de branche unieke begeerlijkheid rond het merk overwint. Hierin zit ook de waarde voor de koper. Ik zie dagelijks alleen maar (nog steeds) tevreden en trotse rijders op hun VanMoof. Gevoed door orginaliteit, lef, design en innovatie staat er een sterk onderscheidend merk in een toch wat traditionele categorie. Partijen die kunnen ingrijpen in het productieproces en de problemen rond 'reparatie en service' kunnen oplossen krijgen een merk in handen vol internationale potentie in groeiende urban biking markt.