Overslaan en naar de inhoud gaan

VanMoof breidt aanwezigheid uit van 8 naar 50 steden

Het doel van VanMoof is om wereldwijd overal on-demand en on-site service te bieden, waar de gebruiker zich ook bevindt.
VanMoof
VanMoof

De Amsterdamse producent van elektrische fietsen VanMoof breidt haar fysieke aanwezigheid uit van 8 naar 50 steden, als onderdeel van haar wereldwijde strategie om haar positie als e-bike-marktleider te blijven versterken. Dat heeft oprichter en ceo Taco Carlier laten weten.

related partner content for mobile comes here

Na de recente groei als gevolg van de wereldwijde e-bikeboom, is eersteklas service de volgende stap in VanMoofs missie om de next billion on bikes te krijgen en ons stedelijk vervoer te herdefiniëren, zo laat het merk weten. Het doel van VanMoof is om wereldwijd overal on-demand en on-site service te bieden, waar de gebruiker zich ook bevindt.

De komende zes maanden zal het merk wereldwijd een netwerk van Service Hubs en Certified Workshops uitrollen. Dit netwerk is VanMoofs antwoord op de verwachtingen en behoeftes van haar community. Met een vernieuwd ecosysteem dat volledig rond de riders is opgebouwd, wil de fietsenfabrikant van service haar nummer één prioriteit maken.

Cruciaal moment

Het ecosysteem komt naar eigen zeggen op een cruciaal moment, aangezien de verkoop van e-bikes in de afgelopen 12 maanden meer dan verdrievoudigd is. De groei was met name te zien aan het begin van dit jaar, toen de coronapandemie net uitbrak en tijdens de lockdown mensen de fiets kozen als alternatief voor het openbaar vervoer, schetste VanMoof onlangs. VanMoof stelde dat de coronacrisis een "uniek effect" heeft gehad op de verkeersplanning van grote steden, waar de fietsinfrastructuur werd aangepakt.

In de eerste vier maanden van 2020 verkocht VanMoof meer fietsen dan in de voorgaande twee jaar samen, aldus het bedrijf. Het totaal aantal klanten nam met 30 procent toe tot meer dan 155.000. In Nederland groeide het bedrijf met 121 procent, wereldwijd was de omzetgroei dit jaar 200 procent, zegt VanMoof, dat geen exacte cijfers geeft. Vanwege de toegenomen vraag voegde VanMoof 300 medewerkers toe, opende het 31 pop-upwinkels en een nieuwe winkel in Seattle in de Verenigde Staten. Ook rondde de fietsenfabrikant een investeringsronde van 50 miljoen dollar af.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in