Overslaan en naar de inhoud gaan

Van den Ende & Deitmers neemt een 30 procent belang in MetrixLab

Kreeg net een mailtje van Han de Groot, die meldt:
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Na enkele maanden hard werken, is het dan eindelijk zo ver:'

related partner content for mobile comes here

Van den Ende & Deitmers neemt een 30 procent belang in MetrixLab, dat zichzelf het op één na grootste online marktonderzoekbureau van Europa noemt.

MetrixLab werd in 1999 opgericht door Han de Groot, die het bedrijf samen met mede-aandeelhouders Jan Willem Gerritsen, Maikel Willems en Thijs Elias verder uitbouwde tot een internationaal online onderzoekbureau met vestigingen in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en Spanje.

MetrixLab is recent door de Nederlandse MarktOnderzoekAssociatie uitgeroepen tot 'Marktonderzoekbureau van het Jaar 2008'.

Hubert Deitmers, managing partner en mede-eigenaar van Van den Ende & Deitmers: 'MetrixLab is een uitstekend voorbeeld van Nederlands ondernemerschap met mondiale ambitie. Door de toenemende complexiteit van het medialandschap laten grote adverteerders steeds vaker de effectiviteit van hun online én offline reclame-inspanningen meten door partijen als MetrixLab.

'Ook voeren zij, ten behoeve van de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten, steeds vaker grensoverschrijdend onderzoek uit via Internet. Innovatie- en communicatie-onderzoek via Internet zijn twee snelgroeiende marktsegmenten in een onderzoekmarkt van ?20 miljard wereldwijd.

'MetrixLab heeft hierin een sterke positie opgebouwd in de grote Europese landen, op basis van eigen producten. Wij zien er naar uit om gezamenlijk de internationale groei van MetrixLab organisch en door middel van selectieve acquisities gestalte te geven. MetrixLab is het tweede bedrijf in onze portfolio op het gebied van ICT-services.'

Han de Groot, CEO van MetrixLab:

'In 2011 willen wij als online onderzoekbureau behoren tot de 25 grootste marktonderzoekbureaus van de wereld en de top-5 grootste online marktonderzoekbureaus. Inmiddels hebben twee 'nieuwe generatie' online bureaus uit de V.S. al een plekje veroverd in de ESOMAR Global Top-25.

'Dit geeft aan dat de markt aan het veranderen is; sterker nog, er vindt een revolutie plaats. Gespecialiseerde Internet marktonderzoekbureaus met een duidelijke focus, eigen producten en wereldwijde online consumentenpanels zoals MetrixLab, zijn in staat gebleken te concurreren met de gevestigde research multinationals zoals TNS, Millward Brown, IPSOS, GfK en Research International.

'Het wordt belangrijk om dit marktmomentum te benutten voor stevige organische groei en selectieve acquisities. Om dit mogelijk te maken zijn wij een samenwerking met Van den Ende & Deitmers aangegaan.'

Van den Ende & Deitmers is de venture capital maatschappij van Endemol oprichter Joop van den Ende en voormalig Endemol raad van bestuurslid Hubert Deitmers.

Met het sector gerichte Crossmedia Fund wordt geïnvesteerd in Content, Platforms, E-commerce en ICT-services. Het Crossmedia Fund heeft onder andere geïnvesteerd in Eyeworks (televisieproducent), Spil Games (casual gaming), Hyves (online social network), Albumprinter (online fotoalbum producent) en Unamic (customer process outsourcing).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in