Unilever wil betaling bureaus wijzigen
Unilever wil de manier waarop bureaus worden betaald veranderen. Het concern wil een fee gaan betalen afhankelijk van het succes van een…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Nu betaalt Unilever de bureaus 15 procent 'bureaukorting'. Vice president voor media services Brad Simmons zegt in de Wall Street Journal dat een dergelijk nieuw systeem nog dit jaar zou moeten lopen. Het concern wil met de 'fee' de best mogelijke manier van adverteren vinden: Nu leunt Unilever nog zwaar op print en televisie, mogelijk wordt online advertising veel belangrijker, aldus Simmons. Volgens hem is de 15 procent-regeling niet langer relevant en zijn televisie en print niet vanzelfsprekend het meest effectief. "Outdoor advertenties en webvertising worden vaak onterecht over het hoofd gezien." Unilever's reclamebudget is ongeveer 3,6 miljard dollar per jaar.
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid