Overslaan en naar de inhoud gaan

TMG: ‘Calvé best beoordeelde WK-inhaker’

De Andrélon-inhaker staat op de tweede plaats.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ruim 1.500 lezers hebben 100 inhaakadvertenties in De Telegraaf, Metro, Sp!ts en op de TMG-sites beoordeeld op attentiewaarde, originaliteit, waardering en de koppeling met het WK.

related partner content for mobile comes here

De Calvé-campagne (Unilever) wordt door het publiek gewaardeerd met het hoogste rapportcijfer van alle inhakers (7,4). De advertentie wordt het spraakmakendst, leukst en origineelst gevonden. TMG: ‘Deze advertentie is het bewijs dat inhaken vanuit een sterke filosofie beloond wordt en dat inhakers goed samen kunnen gaan met lopende campagnes.’

Andrélon (ook Unilever) heeft misschien wel de meest besproken inhaker van 2014 op zijn naam staan, meent TMG.

In de advertentie haakt het merk in op de strafschoppenserie met Tim Krul. Al tijdens de penalty’s werd de grap ‘Perfecte Krul’ gemaakt op Twitter en kwamen de paarse flessen ook op Facebook en Whatsapp voorbij. Andrélon adopteerde de grap en plaatste onderstaand bericht op Facebook, diezelfde nacht om half 2. Maandag stond er een paginagrote advertentie in De Telegraaf: “Zelden zo’n perfecte krul gezien.” Aangezien veel Telegraaf lezers de grap nog niet hadden gezien, heeft de advertentie 1,4 miljoen extra mensen bereikt met de grap.

Overige advertenties in de top 10:

3. Lidl – Erger je wel Voetbalspel

4. ING – Wij geloven in Oranje

5. Albert Heijn – Wij staan te trappelen

6. Ons Oranje - Obrigado

7. Sunweb – Reis mee met Oranje.

8. KNVB partners – Oranje en supporters bedankt!

9. Dirk – Vanavond bloemgoalll!!

10. Kruidvat – Aanvaluh!!

De top 10 van beste inhakers is volgens TMG gevarieerd, de verscheidenheid in branches is opvallend. Vier jaar geleden domineerden de biermerken nog en twee jaar geleden de retailmerken.

Dit jaar bestaat de top 10 uit FMCG merken, supermarkten, een bank, KNVB & partners, een reisorganisatie en een retailketen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in