Overslaan en naar de inhoud gaan

Tinder wil zich met merkcampagne neerzetten als inclusief platform, zeker voor Gen Z

Het is Tinders eerste 'wereldwijde' merkcampagne, die overigens niet in de Benelux gevoerd wordt.
Tinder merkcampagne
Een campagneafbeelding
© Afbeelding: aangeleverd
Tinder merkcampagne
Een campagneafbeelding
© Afbeelding: aangeleverd

Tinder is een merkcampagne gestart om zichzelf in de kijker te spelen als hét inclusieve datingplatform. In de merkcampagne gaat speciale aandacht uit naar inclusiviteit, een onderwerp dat zeker ook voor 'Gen Z' belangrijk is. De speciale aandacht is logisch, want de helft van alle Tinder-gebruikers is tussen de 18 en 25 jaar. En die leeftijdscategorie telt ten opzichte van twee jaar geleden dubbel zoveel gebruikers die zich identificeren als LGBTQIA+, aldus Tinder.

related partner content for mobile comes here

De campagne - genaamd It starts with a swipe - is volgens Tinder zijn eerste wereldwijde merkcampagne. Tinder voert echter niet campagne in alle landen waar het actief is (190 landen), maar alleen in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Australië en Brazilië. 

Diversiteit en inclusiviteit

Tinder - met 530 miljoen appdownloads één van de populairste datingapps - merkt dat de kijk op daten in de afgelopen jaren veranderd is. Recent onderzoek wijst uit dat veel jongeren (Gen Z) een hookup anders definiëren dan een one night stand, bijvoorbeeld. Tegelijkertijd, zegt Tinder, zijn de waarden van daten niet veranderd. Het platform hangt er, ook in de campagne, drie voorbeelden aan. 

Zo kan een date je het gevoel geven dat je écht leeft van binnen. En betekent het neerleggen van een eigen tandenborstel bij de ander thuis een kleine mijlpaal in je relatie. Dan zijn er ook nog de stiltes met je date, die eerst wellicht ongemakkelijk zijn en steeds comfortabeler worden naarmate je elkaar beter leert kennen. 

De campagne is ontwikkeld door Tinder en Mischief. In het persbericht benoemt Tinder expliciet dat een divers en inclusief team (man, vrouw, LGBTQIA+) aan de campagne gewerkt heeft.

Online reclame

De campagne is te zien op TikTok, Instagram en Snapchat in de eerder genoemde landen. Tinder voert ook reclame op Spotify. Specifiek in de Verenigde Staten zet de datingapp ook in op reclame via de videostreamingsdiensten Roku, Hulu en YouTube. Het is niet duidelijk tot wanneer de campagne loopt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in