Overslaan en naar de inhoud gaan

The Body Shop ging in hoger beroep na merkzaak Rituals en is nu dubbel de klos

Opnieuw krijgt Rituals gelijk dat zijn merkrecht werd geschonden, bovendien kan het nu alsnog schadevergoeding eisen bij The Body Shop.
Producten uit een van de 4 Ritual-categorieen van The Body Shop
Producten uit een van de 4 Ritual-categorieen van The Body Shop
Producten uit een van de 4 Ritual-categorieen van The Body Shop
Producten uit een van de 4 Ritual-categorieen van The Body Shop

The Body Shop mag het woord ritual niet meer gebruiken voor haar Spa of the World-productlijnen. Dat heeft het Gerechsthof Den Haag besloten in een hoger-beroepzaak. Rituals stelt terecht The Body Shop inbreuk heeft gemaakt op zijn merkrecht. 

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Nieck Engelhard

Goedemorgen Jasper,
Zou Rituals het merk The Body Shop niet willen overnemen? Een iconisch merk, een mooie vergoeding en een geluk voor merkliefhebbers.

Jasper Mulder

Dat zou in ieder geval voorkomen dat Rituals nog achter zijn schadevergoeding aanmoet, mochten ze die willen opeisen. Maar inderdaad, The Body Shop en Rituals liggen behoorlijk in elkaars verlengde. Ik ken de strategische groeiplannen van Rituals niet, maar het klinkt als een logische match Nieck.

Lucas van der Aart

Lijkt mij juist niet logisch. De merken (Rituals vs Body Shop) staan juist voor iets heel anders. Als ik een investeerder in Rituals zou zijn, zou ik me erg zorgen maken als Rituals dit zou overwegen, aangezien het suggereert dat Rituals de essentie van de Rituals experience aan het vergeten is.

Nieck Engelhard

Beste Lucas,
Mijn opmerking is gebaseerd op het idee dat Ritual naast haar eigen merk het merk The Body Shop revitaliseert. Rituals heeft laten zien dat het de kennis en kunde heeft om een merkwaarde te creëren en te continueren. Dankzij die eigenschap zijn zij denk ik juist in staat om het gedachtegoed van Anita Rodick op een eigentijdse manier uit te dragen.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in