Overslaan en naar de inhoud gaan

Sterke zondagavond RTL4

RTL4 heeft met de Nederlandse series Divorce en Moordvrouw twee sterke troeven in handen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Seizoen 2 van Divorce begon gisteravond met ruim 2,2 miljoen kijkers en Moordvrouw had meer dan 1,9 miljoen kijkers. Daarmee doet RTL4 het goed op de zondagavond, die traditioneel voor Nederland 1 is. Dat bleek ook gisteren weer met Studio Sport Eredivisie (best bekeken programma met bijna 3 miljoen kijkers) en het NOS Journaal (2,8 miljoen kijkers en een tweede plaats).

Nederland 1 was met 23,6% in het avondtijdvak weer de marktleider. RTL4 had een aandeel van 18,7%, SBS6 9,2. Over de gehele dag waren de verhoudingen 20,5, 16,0 en 7,7%.

De publieke zenders behaalden in week 11 ’s avonds 36,0% en over de gehele dag 32,0%. De zenders van RTL Nederland hadden 30,5% en 26,0% en de SBS-zenders 16,9 en 14,1%.
De BrandDeli-zenders (Be Viacom, Discovery Networks, Fox International Channels) hadden over de hele dag samen een marktaandeel van 11,5 en in het avondtijdvak 5,0.

In week 11 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 194 minuten.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in