Overslaan en naar de inhoud gaan

Specsavers wint reclamezaak Hans Anders

Specsavers mag in advertenties de medewerkers van opticienketen Hans Anders belachelijk maken door ze ongediplomeerd te noemen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit heeft de voorzieningenrechter gisteren bepaald in een kort geding dat Hans Anders tegen Specsavers had aangespannen. Onder het motto 'Anders dan Hans' verkondigt de Britse brillenwinkel Specsavers afgelopen maanden in paginagrote advertenties dat de helft van de verkopers in de winkels van Hans Anders geen mbo- of hbo-diploma op zak heeft, terwijl ze bij Specsavers allemaal gediplomeerd zijn.

related partner content for mobile comes here

Hans Anders vindt dat de medewerkers en de winkelketen hiermee belachelijk worden gemaakt en dat er sprake is van ongeoorloofd vergelijkende reclame. Bovendien verzwijgt Specsavers dat de Hans Anders-medewerkers een interne opleiding krijgen. Maar volgens de rechter is er niets mis met de advertenties, waardoor Hans Anders in het ongelijk wordt gesteld.

Specsavers is erg blij met de uitspraak: “We zijn al enkele jaren bezig om het beroep van opticien in Nederland erkend te krijgen. Dit sterkt ons in ons streven”, aldus directeur Reidar Bakker.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in