Overslaan en naar de inhoud gaan

Slechts 7 Nederlandse nominaties op print-Shortlist Cannes

Van de 150 Nederlandse inzendingen voor de Press & Poster-prijzen in Cannes (96 Press en 54 Poster) zijn er slechts 7 van op de Shortlist…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nederland zit daarmee onder het gemiddelde want in totaal redden 697 van de 9077 het tot de Shortlist. Geen van de 8 inzendingen voor de Media Lions-categorie kwam overigens door de eerste selectieronde. Leo Burnett’s John West-advertentie mag met de besten mee doen, net als Ubachs Wisbruns Landrover-uiting ‘Zandbak’, OgilvyOffice’s Vrienden van de Gay-krant-advertentie en Van Walbeeks poster voor uitvaartverzekeraar Yarden. Alletwee de advertenties uit de bureaucampagne van TBWACampaign Company haalden de Shortlist. De 3 uitingen van Discovery Channel completeren het magere aantal. ‘Niet echt heel veel’, kan ook Nederlands printjurylid Joeri Bakker niet anders dan toegeven. De voorzitter van de ADCN en creative partner van het Amsterdamse Only zei er eerlijkheidshalve bij: ‘Ik zou er ook niet veel meer uitgehaald hebben.’ De uitreiking van de Leeuwen voor Press & Poster vindt vanavond plaats.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in