Overslaan en naar de inhoud gaan

Slecht nieuws blijft lastig

Nederlandse ondernemers zeggen in slechte tijden liever niets. Dat is een van de redenen dat ze zich dezer dagen opmerkelijk stil houden.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Stamsnijder zegt dat het juist in onzekere tijden belangrijk is om goede informatie te verstrekken. Als voorbeeld van gebrekkige communicatie noemt hij de recente gang van zaken bij telecombedrijf KPN. 'Het dieptepunt was de bekendmaking van de optieregeling voor de nieuwe bestuursvoorzitter op het moment dat er een loonoffer werd gevraagd van het personeel.' Duidelijke en regelmatige informatie, ook als het nieuws slecht is, wekt vertrouwen, volgens de communicatiedeskundige. Maar, zegt hij: 'Nu het tegenzit, vragen ondernemers zich af waar ze mee bezig zijn. Veel van de nieuwe generatie bestuurders heeft nog nooit met economische tegenwind te maken gehad.' Volgens hem zijn veel bedrijven zich aan het bezinnen. 'Ik denk dat de komende maanden veel ondernemingen strategiewijzigingen presenteren. Tot voor kort werd het als normaal gezien om flinke risico's te nemen. Ondernemers moeten daar opnieuw mee leren omgaan. En ze moeten in de slag met de concurrentie nu blijkt dat de bomen niet tot in de hemel groeien’, aldus Stamsnijder. (Bron: Zibb.nl)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in