Overslaan en naar de inhoud gaan

Saban koopt deel KirchMedia

De Amerikaanse mediamagnaat Haim Saban heeft het grootste Duitse televisieconcern ProSiebenSAT1 gekocht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De overnameprijs van het vijf televisiestations tellende onderdeel van KirchMedia is niet bekend gemaakt. Volgens ingewijden is er een kleine 2 miljard euro mee gemoeid. Saban zette gisteren in München zijn handtekening onder een raamovereenkomst na maanden onderhandelen. De miljardair kocht via een dochterbedrijf 36 procent van de aandelen van het televisieconcern en kreeg 62 procent van het stemrecht. Met de overname schrijft Saban geschiedenis. Het is voor het eerst dat een buitenlandse investeerder de macht krijgt over een groot deel van de Duitse televisiemarkt.

related partner content for mobile comes here

Saban heeft fortuinen vergaard met tekenfilms voor kinderen op televisie. Ook de filmbibliotheek van KirchMedia komt in handen van Saban. De verwachting is dat dit deel van de overname de komende dagen wordt afgerond. Het gaat om de uitzendrechten van circa 11.000 speelfilms en televisieshows, de grootste collectie ter wereld van Duits gesproken filmmateriaal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in