'Relatiemagazine effectiefste marketingmiddel'


Het onderzoek wijst uit dat relatiemagazines voor merkentrouw zorgen. De relatiemediabranche in Groot-Brittannië laat een groei zien van 244 procent over de laatste tien jaar en telt 700 titels. In de retailsector onderneemt maar liefst 78 procent
van de lezers actie naar aanleiding van het relatietijdschrift.
Marc van Dijk, director van Sanoma Uitgevers Custom Publishing: 'A-merken vinden het steeds belangrijker om te investeren in een relatie met hun directe klant. Ze bieden uitgebreide informatie, vaak ook voordeel en houden de consument op de hoogte van wat er speelt binnen het bedrijf. Belangrijk onderdeel in de communicatie is ook interactie.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens Van Dijk lezen Nederlanders graag gratis relatiemagazines. 'Een sponsored magazine blijkt een meetbaar en effectief marketinginstrument te zijn. Lezers van een goed gemaakt magazine hebben op de langere termijn meer sympathie voor het bedrijf dat het blad uitgeeft en blijven ook loyaal aan het merk', aldus Van Dijk.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid