Overslaan en naar de inhoud gaan

'Relatiemagazine effectiefste marketingmiddel'

In de Engelse markt is een relatiemagazine het meest meetbare en effectieve marketingmiddel is. Dat blijkt uit onderzoek van Millward Brown…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek wijst uit dat relatiemagazines voor merkentrouw zorgen. De relatiemediabranche in Groot-Brittannië laat een groei zien van 244 procent over de laatste tien jaar en telt 700 titels. In de retailsector onderneemt maar liefst 78 procent
van de lezers actie naar aanleiding van het relatietijdschrift.

related partner content for mobile comes here

Marc van Dijk, director van Sanoma Uitgevers Custom Publishing: 'A-merken vinden het steeds belangrijker om te investeren in een relatie met hun directe klant. Ze bieden uitgebreide informatie, vaak ook voordeel en houden de consument op de hoogte van wat er speelt binnen het bedrijf. Belangrijk onderdeel in de communicatie is ook interactie.'

Volgens Van Dijk lezen Nederlanders graag gratis relatiemagazines. 'Een sponsored magazine blijkt een meetbaar en effectief marketinginstrument te zijn. Lezers van een goed gemaakt magazine hebben op de langere termijn meer sympathie voor het bedrijf dat het blad uitgeeft en blijven ook loyaal aan het merk', aldus Van Dijk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in