Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamecampagne Telfort misleidend

Een reclamecampagne waarin de mobiele aanbieder Telfort zijn tarieven vergeleek met die van concurrent T-Mobile, was misleidend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat heeft de rechtbank in Amsterdam gisteren bepaald. Telfort moet een rectificatie plaatsen op zijn eigen website en in dagblad De Telegraaf.

related partner content for mobile comes here

Volgens T-Mobile suggereerde KPN-dochter Telfort in zijn campagne 39 procent goedkoper te zijn dan T-Mobile. In werkelijkheid is de consument, afhankelijk van het belgedrag, tussen de 11 procent goedkoper en 29 procent duurder uit.

T-Mobile reageerde verheugd op de uitspraak van de rechtbank. Directeur consumentenmarketing T-Mobile Netherlands Peter Haug: ‘Ik ben blij dat de rechtbank heeft geoordeeld dat de campagne van Telfort niet door de beugel kon. Consumenten werden door de campagne op het verkeerde been gezet. Maar het gaat ons er vooral om dat wij vinden dat consumenten eerlijk en volledig voorgelicht moeten worden over wat een mobiel abonnement hen gaat kosten.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in