Reclamecampagne Telfort misleidend
Dat heeft de rechtbank in Amsterdam gisteren bepaald. Telfort moet een rectificatie plaatsen op zijn eigen website en in dagblad De Telegraaf.
Volgens T-Mobile suggereerde KPN-dochter Telfort in zijn campagne 39 procent goedkoper te zijn dan T-Mobile. In werkelijkheid is de consument, afhankelijk van het belgedrag, tussen de 11 procent goedkoper en 29 procent duurder uit.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaT-Mobile reageerde verheugd op de uitspraak van de rechtbank. Directeur consumentenmarketing T-Mobile Netherlands Peter Haug: ‘Ik ben blij dat de rechtbank heeft geoordeeld dat de campagne van Telfort niet door de beugel kon. Consumenten werden door de campagne op het verkeerde been gezet. Maar het gaat ons er vooral om dat wij vinden dat consumenten eerlijk en volledig voorgelicht moeten worden over wat een mobiel abonnement hen gaat kosten.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid