NOM: Telegraaf heeft grootste bereik
De Telegraaf exclusief zondageditie heeft een bereik van 16,2, De Telegraaf ‘gewoon’ bereikt 16 procent. Metro heeft een bereik van 14,3 procent, Spits 13,2 procent. Voor het eerst zijn bereikscijfers van Dag gepubliceerd. De PCM-titel kwam in 2007 dagelijks bij 5 procent van de Nederlanders onder ogen. Voor de Pers die voor de tweede maal gerapporteerd wordt, steeg het gemiddeld dagbereik door naar 6 procent.
AD Dagbladen bereiken 11,5 procent, de Volkskrant scoort 6,2 procent, NRC Handelsblad 4,2 procent en Trouw 2,5.
Nieuw in de rapportage ‒ er wordt voor het eerst per kalenderjaar gerapporteerd - is het bereik van de dagedities van dagbladen. Naast een gemiddelde voor de hele week is nu van iedere dageditie een apart bereikscijfer beschikbaar. Het bereik van de Nederlandse dagbladen is door het grote percentage abonnementen (86 procent) vrij stabiel, en toont weinig verschillen op de doordeweekse dagen. Het zaterdagbereik stijgt daar wel substantieel boven uit.
Bij de tijdschriften heeft Kampioen (ANWB) een bereik van 40,4 procent, Allerhande 29,9, Veronica Magazine 21,1 en Libelle 20,2 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid