Overslaan en naar de inhoud gaan

Radio Veronica weet nog niet te profiteren van koerswijziging

Het marktaandeel van Radio Veronica kwam in de periode september - oktober 2014 uit op 5,4 in de doelgroep 20-49.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de nieuwste luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en GfK die zojuist bekend zijn gemaakt.

Daarmee heeft de zender de opgaande lijn nog niet te pakken. In september van dit jaar werd de koers gewijzigd naar een meer vrouwelijk profiel. Ook werd dj Jeroen van Inkel binnengehaald.
Radio Veronica zag het aandeel in vergelijking met een jaar geleden met 1,7 procent dalen.

Het aandeel van marktleider 538 stuift omhoog: van 15,1 naar 16,9. De zender wordt op de hielen gezeten door 3FM dat van 17,2 naar 16,8 gaat. Q-music heeft ook een stevige groei: van 14,9 naar 15,6.
Ook de nummer 4 Sky Radio ziet het aandeel stijgen: van 9,8 naar 10,3. Radio 10 verdubbelt het aandeel bijna ten opzichte van vorig jaar: van 2,2 naar 4,3.

10+
In 10+ behoudt Radio 538 het marktleiderschap met een marktaandeel van 11,7. Ook daar is de stijging fors in vergelijking met een jaar geleden: 1,4 procent. Sky Radio is tweede met 10,1 en 3FM heeft 10,0.

De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.064 respondenten van 10 jaar en ouder. Adformatie biedt vanaf nu de cijfers in de voor adverteerders belangrijkste doelgroep 20-49.


related partner content for mobile comes here

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in