Overslaan en naar de inhoud gaan

PwC: ROI van duurzame programma`s vaker berekend

Merkeigenaren proberen steeds vaker de ROI van hun MVO-activiteiten te berekenen. Dat zou betekenen dat strategieën op dit vlak volwassen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

PricewaterhouseCoopers ondervroeg 1400 senior managers. De helft hiervan zegt de uitgaven aan duurzame activiteiten net zo grondig te toetsen als andere uitgaven.
‘Steeds meer bedrijven geven de prioriteit aan duurzame initiatieven’, aldus PwC: ‘Dit is duidelijk de volgende fase als het gaat om waarde toekennen aan dit soort initiatieven.’

related partner content for mobile comes here

De meeste bedrijven monitoren besparingen op het gebied van energie en ruwe materialen (24.2 procent). 22,3 procent hanteert een simpele kosten-opbrengsten analyse bij duurzame projecten.

16,3 procent berekent de totale waarde, inclusief indirecte opbrengsten; bijvoorbeeld verbeteren van het milieu en het behouden van talent. Want ‘groene’ bedrijven kunnen makkelijker goed personeel vinden en behouden dan minder groene bedrijven, aldus PwC.
Andere berekenmethoden zijn het bijhouden van een duurzaamheids-scorecard (12,3 procent) en een waarde-analyse om tot een duurzaamheidsbudget te komen (9,8 procent).

Er zijn natuurlijk ook obstakels. 36 procent van de ondervraagden vindt het lastig om de voorkeur aan een groen project boven het andere te geven. 10 procent vindt het lastig om te bepalen hoeveel budget een groen project moet krijgen.

39 procent van de ondervraagde organisaties heeft nog geen waarde toegekend aan hun duurzame activiteiten.

Bron: Warc

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in