Overslaan en naar de inhoud gaan

Optimaliseer de titel van je news-headline voor zoekmachines

(Mol)bloggers even jullie aandacht?!! :-)
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Webredacteuren van de New York Times zijn er al mee begonnen: het optimaliseren van headlines voor zoekmachine resultaten. De selecties die lezers maken in 't wel of niet lezen van een stuk, hangt sterk af van de titel en description. RSS-nieuwslezen zal verder toenemen, wat dit effect nog versterkt.

related partner content for mobile comes here

Er is helemaal niets mis met een catchy-titel die de lezer een beetje uitdaagt om te gaan lezen, maar in zoekresultaten zullen ze niet naar voren komen wanneer ze de volgende eigenschappen niet hebben...

- een titel die 't onderwerp meteen duidelijk maakt
- keywords in de titel die ook in het stuk zelf terugkomen
- titels op de pagina bij voorkeur in de < H1 > tag
- keywords die ook terugkomen in de description van het stuk
- een headline met zo'n 7 tot 10 woorden

Zoekmachinegebruikers zullen 't artikel zo eerder terugvinden, want die creatieve titel met dubbele betekenis is niet relevant genoeg voor de search-query van de gebruiker. Bovendien is de klikbereidheid op een resultaat dat jouw zoektermen exact in de titel heeft staan groter.

Een veel gehoorde opmerking is dat titels saaier worden wanneer je ze speciaal voor zoekmachines gaat schrijven. Misschien een beetje. Maar met 3 keywords in je titel die meteen aanduiden waarover het stuk gaat en 'n enkel woord om je titel wat 'kleur' te geven, kun je al heel wat. Enne, het doet je bezoek geen kwaad...Beetje oefenen kan geen kwaad ;).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in