Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet fonQ in 2015 naar 66 miljoen euro

Merkstrategie werpt zijn vruchten af.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Fonq.nl mocht in 2015 66 miljoen euro bijschrijven, een omzetgroei van 35 procent voor het webwarenhuis.De omzetstijging is in lijn met het voorgaande jaar, waarin ook een groei van 35 procent werd behaald. Er werden ruim 900.000 pakketjes verstuurd, 30 procent meer orders dan het jaar ervoor.  

related partner content for mobile comes here

Fonq.nl (eigendom van wehkamp.nl) zegt dat de groei te danken is aan de sterke focus op het merk. De landelijke tv-campagne &;Mooi gevonden op fonQ.nl&; ging in het voorjaar van 2014 van start, en sindsdien wordt er in de organisatie structureel gebouwd aan het merk fonQ.

Inmiddels ligt de naamsbekendheid in Nederland op 65 procent. Voor de campagne was dat 22 procent. Ook het MOOI magazine, een fysiek inspiratiemagazine voor wonen, koken en lifestyle dat vier keer per jaar verschijnt, lanceerde het webwarenhuis eind 2015 vanuit brandingoverwegingen. 

Patrick Kerssemakers, CEO van fonQ: ‘Naast kortetermijndoelstellingen lag de focus de laatste jaren ook op het leggen van belangrijke merkfundamenten. De landelijke tv-campagne is daar een goed voorbeeld van; nu twee jaar later merken we nog steeds het effect. We willen nu een volgende crossmediale stap zetten. Het winnen van de Thuiswinkel Award 2016 in de categorie &;Wonen & Tuin&; en de ABN AMRO Webshop Award &;beste warenhuis&; zijn belangrijke signalen dat het merk fonQ sterker wordt en autoriteit claimt op het gebied van wonen, koken en lifestyle. Het mooiste hiervan is dat dit waarderingen zijn vanuit de consument.’

Gebruiksvriendelijker
Het afgelopen jaar werd er zondagbezorging ingevoerd en kreeg het Nederlandse domein fonQ.nl een responsive platform. De website is op deze manier gebruiksvriendelijk voor verschillende devices met hun eigen resoluties.

Kerssemakers: ‘Ruim de helft van het verkeer naar fonQ.nl is afkomstig van tablet en smartphone. Dit zal alleen maar toenemen. Daarom is het voor ons belangrijk &;mobile first&; te blijven denken.’. 

Het komende jaar wil fonQ samen mat de leveranciers verder groeien, en de organisatie uitbouwen. Daarnaast ziet fonQ groeikansen voor de buitenlandse domeinen. Op dit moment zorgen de buitenlandse webshops voor ruim tien procent van de totaalomzet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in