Overslaan en naar de inhoud gaan

Nuon verdwijnt definitief als merknaam en maakt plaats voor Vattenfall

Het Zweedse moederbedrijf was al tien jaar eigenaar van Nuon.

Nuon verdwijnt vandaag na exact 25 jaar definitief uit Nederland. De merknaam zal nu plaatsmaken voor Vattenfall, het moederbedrijf. Vorig jaar maakte de energiemaatschappij al bekend dat de naam geleidelijk zou worden gewijzigd naar het Zweedse moederbedrijf. Vattenfall is overigens al tien jaar eigenaar van Nuon.

related partner content for mobile comes here

Naar eigen zeggen heeft Vattenfall als doel om fossielvrij leven mogelijk te maken binnen één generatie. Volgens het Zweedse concern is hiervoor een grensoverschrijdende aanpak nodig, waardoor de keuze is gemaakt om Nuon en Vattenfall onder één naam te verenigen. 

‘We zien dat het percentage mensen dat met de nieuwe naam bekend is inmiddels even hoog is als bij onze oude naam’, vertelt Cindy Kroon, Directeur Klanten van Vattenfall Nederland. ‘Met dit vertrouwen van onze klanten, én een duidelijke belofte voor de toekomst zijn wij er klaar voor.’

Peter Smink, ceo van Vattenfall Nederland: ‘Het is heel bijzonder om één generatie na aan het ontstaan van het merk Nuon nu als Vattenfall verder te kunnen bouwen aan een fossielvrij leven binnen één generatie.’

Tijdlijn van Nuon en Vattenfall.
Tijdlijn van Nuon en Vattenfall.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
jgw turk

ik kan niet met mijn e mail op vattenfall komen ben al heel lang bij nuon

michel

Nuon had slechte deals en schimmige constructies en veranderen dan maar de naam want nieuw imago.. ( Ze zijn nog dezelfde check deze maar energie-vergelijken.net/nuon/ ) Maar goed zo gaat het nou eenmaal. Nu weer de leugens over zogenaamde groene energie..

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in