Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe gedragsregels voor online winkelen

Thuiswinkeliers verenigd in de branchevereniging Thuiswinkel.org zijn akkoord gegaan met nieuwe gedragsregels over zakendoen met de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De gedragsregels zijn direct gekoppeld aan het Thuiswinkel Waarborg, het consumentenkeurmerk voor veilig en betrouwbaar winkelen via internet, telefoon, post en dergelijke. De nieuwe regels zijn gebaseerd op de nederlandse wet, Europese richtlijnen en afspraken met derden zoals de Consumentenbond. Zo moeten bedrijven bijvoorbeeld een adres en een btw-nummer op hun site vermelden, maar ook hoe en waar de consument zijn klachten kan uiten, welke service en garanties de webwinkel biedt en welke voorwaarden er zijn. Ook moet ergens worden aangegeven dat de consument gedurende 7 werkdagen het recht heeft goederen te retourneren en een geschil voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.

related partner content for mobile comes here

Het Thuiswinkel Waarborg is de officiële opvolger van het per 1 januari 2002 door de Consumentenbond gestopte Web Trader.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in