Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw tijdschrift: ‘Ja-maar’

Vanaf half april ligt er een nieuw tijdschrift in de schappen: ‘Ja-maar’. Het is een tijdschrift gemaakt in opdracht van consultant en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gunster is bedenker van het ‘’-concept en ‘’: problemen veranderen in mogelijkheden.

related partner content for mobile comes here

was betrokken bij het bedenken en ontwikkelen van het idee.

Er werd in het begin middelenvrij nagedacht over de probleemstelling van Ja-maar en als deel van de oplossing is het tijdschrift ontwikkeld.

André van Straten van House of Retail geeft aan dat ‘Ja-maar’ een ‘ontregelend tijdschrijft is over omdenken en het ‘staat vol met voorbeelden, visueel geweld, artikelen, interviews, maar geen advertenties.’

Insteek was een brug te slaan tussen de inhoudelijkheid van ‘Ja-maar’ zoals die te vinden is in de boeken van , de shows die Ja-maar opvoert en de luchtigheid van de filosofie van ‘Ja-maar’.

Het tijdschrift is eigenlijk een combinatie van een boek en een tijdschrift. Het tijdschrift heeft dan ook een ISBN-nummer en AW Bruna geeft het uit.

André van Straten: ‘Het is niet vanaf het begin de bedoeling geweest het tijdschrift zonder printadvertenties op de markt te brengen. Het idee was dat als er advertenties in kwamen, ze wel bij het concept moesten passen. Voor het eerste nummer is dat nog niet gelukt, het is ook lastig voor een nieuwe titel om advertenties te vergaren.’

De doelgroep? ‘Breed, alle lagen van de bevolking. Mannen en vrouwen. Mensen die zich bewust zijn van de wereld, nieuwsgierig zijn en verdieping zoeken. Wetenschappelijk. Op zoek naar bespiegeling. Met humor en relativering. Hoe zou het anders kunnen? Dat is natuurlijk ook inherent aan het concept van omdenken.’

Artikelen gaan over ‘de heilzame beledigingen van een provocatieve coach’, voordelen van dyslexie, positieve psychologie en dat het helemaal niet erg is dat mensen steeds minder weten van meer.
Humor is belangrijk. Zo staat er een artikel in over de Amsterdamse Noord/Zuidlijn als attractie.

‘Tijdens een brainstormsessie, dachten we: zou Pisa ook zo speciaal zijn als die toren niet scheef stond? En dan met omdenken erbij: kunnen we van de Noord/Zuidlijn niet iets bijzonders maken? Een attractie. Een achtbaan door de stad. Met bijbehorende promotiemateriaal en merchandise.’

Idee is dat het tijdschrift half april in de winkels ligt, oplage 20.000. ‘Maar er kan nog worden bijgedrukt als er vraag is’, zegt Van Straten. De prijs wordt 5,95 euro.
Ter promotie komen er abri’s op stations - en in de buurt van de Noord/Zuidlijn.

Het eerste nummer is slechts in print, maar wellicht bij een nummer later (of twee) een versie van de iPad. Van Straten: ‘We hebben er zeker over gedacht, maar kregen het op korte termijn niet voor elkaar. Als je het doet, moet je het ook goed doen. Geen veredelde pdf-versie.

‘Zie het als experiment. Aan de hand van het succes, dialoog en reacties via social media of e-mail zullen we besluiten of er een tweede of derde nummer komt.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in