Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw keurmerk voor goede doelen

Organisaties die geld ophalen voor goede doelen, kunnen vanaf deze week in aanmerking komen voor een nieuw keurmerk: Keurmerk Goed Besteed…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Keurmerk Goed Besteed wil een alternatief bieden voor veel kleine goede doelen, die te weinig geld zouden hebben om het al langer bestaande keurmerk van het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF) aan te vragen. Inschrijving bij het CBF kost een organisatie ongeveer 4000 euro, terwijl de nieuwe organisatie 600 euro vraagt. "Voor grote clubs die jaarlijks miljoenen ophalen, is een aanvraag bij het CBF geen enkel probleem. Maar voor kleine organisaties, die jaarlijks pakweg 50.000 euro ophalen, is dat niet te doen," aldus een woordvoerder van KGB tegenover ANP.

related partner content for mobile comes here

Volgens het CBF, dat het nieuwe keurmerk niet kent, bestaan er echter aparte regels voor kleine en beginnende organisaties zodat die voor een veel lager tarief (450 euro) het bestaande keurmerk kunnen aanvragen. Om in aanmerking voor het nieuwe keurmerk te komen. moeten organisaties de KGB onder meer inzage geven in het uittreksel van de Kamer van Koophandel, de statuten, de begroting van het komende of lopende boekjaar, het jaarverslag en de notulen van bestuursvergaderingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in