Niet treuzelen met e-mail


Het valt niet mee een effectieve e-mailcampagne te voeren. Want tegenover het gebruiksgemak en de geringe kosten van het benaderen van klanten per mail staan een paar behoorlijke minpunten. Om te beginnen is het met de trouw van een klant die per e-mail is geworven, vaak treurig gesteld. De internetter is veel meer promiscue dan iemand die per direct mail reageert en dus is ook de lifetime value van de online-klant minder. Bovendien is er onduidelijkheid over de wetten en regels rondom e-mail.
Maar dat neemt allemaal niet weg dat e-mail een onontkoombaar instrument is binnen de marketingmix. Toch zijn veel bedrijven nog erg terughoudend als het om e-mail gaat. Komt dat door het gebrek aan kennis of door de angst dat men overstelpt wordt door een enorme respons? Hoe het ook zij, voor treuzelaars is het hoog tijd om te beginnen. Want de bedrijven die het nu het beste doen, zoals bijvoorbeeld reisorganisatie Thomas Cook, zijn ook de bedrijven die het langst met e-mailmarketing bezig zijn. En dat kan nauwelijks toeval zijn.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS<#FONT SIZE=1>Bron: marketing direct<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid