Overslaan en naar de inhoud gaan

Niet treuzelen met e-mail

E-mail heeft de marketingwereld in beroering gebracht. Maar veel bedrijven aarzelen nog met het gebruik ervan. Treuzelen is niet verstandig.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het valt niet mee een effectieve e-mailcampagne te voeren. Want tegenover het gebruiksgemak en de geringe kosten van het benaderen van klanten per mail staan een paar behoorlijke minpunten. Om te beginnen is het met de trouw van een klant die per e-mail is geworven, vaak treurig gesteld. De internetter is veel meer promiscue dan iemand die per direct mail reageert en dus is ook de lifetime value van de online-klant minder. Bovendien is er onduidelijkheid over de wetten en regels rondom e-mail.

related partner content for mobile comes here

Maar dat neemt allemaal niet weg dat e-mail een onontkoombaar instrument is binnen de marketingmix. Toch zijn veel bedrijven nog erg terughoudend als het om e-mail gaat. Komt dat door het gebrek aan kennis of door de angst dat men overstelpt wordt door een enorme respons? Hoe het ook zij, voor treuzelaars is het hoog tijd om te beginnen. Want de bedrijven die het nu het beste doen, zoals bijvoorbeeld reisorganisatie Thomas Cook, zijn ook de bedrijven die het langst met e-mailmarketing bezig zijn. En dat kan nauwelijks toeval zijn.

< SIZE=1>Bron: marketing direct<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in