Overslaan en naar de inhoud gaan

Internetroddel als nieuwsbron

Uit onderzoek is gebleken dat bijna een kwart van de Amerikaanse journalisten roddels uit chatrooms of online nieuwsgroepen als nieuwsbron…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor de studie van Middleberg Euro RSCG en de Columbia University Graduate School of Journalism zijn 4.000 journalisten van tijdschriften en omroepen ondervraagd over hun beroepsmatige gebruik van internet. De schokkende resultaten zijn volgens onderzoeksleider Don Middleberg te wijten aan het huidige tijd- en geldgebrek. 'Het is duidelijk dat de journalistieke standaarden wat minder strak zijn sinds de dagen dat journalisten hun informatie met verschillende bronnen moesten controleren.'

related partner content for mobile comes here

De respondenten bleken verder in toenemende mate e-mail in te zetten om bronnen te groeperen naar belang. Bijna 12 procent van de verslaggevers zegt hiertoe zes of meer e-mailadressen te hebben. Volgens onderzoeksleider Don Middleberg hebben communicatiebureaus dus niet meer genoeg aan slechts één adres van een journalist. 'Ze moeten ervoor zorgen het belangrijkste mailadres te hebben.' (bron: PR Week US)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in