Overslaan en naar de inhoud gaan

Niet elke klant wil een relatie

Wat is er mooier dan dikke vrienden worden met de klant? Toch heeft relatiemarketing ook nadelen. Niet elke klant zit erop te wachten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Relatiemarketing kan bijdragen aan het succes van een bedrijf. Maar daarbij is wel zorgvuldigheid geboden. Want niet alle klanten zijn er zo blij mee als een bedrijf al te opzichtig naar hun gunst hengelt. Daar komt bij dat, net als in het gewone leven, de bereidheid tot het aangaan van intensieve relaties zijn grenzen heeft. Een mens kan nu eenmaal niet met iedereen vrienden worden. En de minder goede klanten kunnen zich achtergesteld gaan voelen.

related partner content for mobile comes here

Dus is het verstandig om bij het invoeren van een programma voor relatiemarketing niet over een nacht ijs te gaan en uiterste zorgvuldigheid te betrachten. Vaak kan de klantenkennis die al in het bedrijf aanwezig is, veel tot die zorgvuldigheid bijdragen. Klantgegevens die bekend zijn van internet, kwaliteitmanagementprogramma’s, crm en sp-acties, kunnen vooraf inzicht verschaffen in de wensen en voorkeuren van bestaande klanten. Relatiemarketing dient dan ook gecombineerd te worden met andere strategieën. Op deze manier valt veel ergernis aan klantenzijde te voorkomen. Daarbij kan het ook geen kwaad dat de uitvoerders van een relatiemarketingprogramma ervan doordrongen zijn dat hun enthousiasme niet door elke klant zal worden gedeeld.

< SIZE=1>Bron: business horizons<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in