
Merken kunnen in deze revolutionaire tijden vertrouwen herwinnen door te denken als een redactie. Dat is in de kern de boodschap van het boek dat Thijs Muller, ceo Havas Media Amsterdam, en Rogier van Kralingen, oprichter van productiehuis The Whole Story en auteur, zojuist hebben gepubliceerd: Mediastorm. Ondertitel: ‘Nieuwe creativiteit voor deze revolutionaire tijd’.
Niet andersom
Om op een succesvolle manier een principe-gedreven ‘marketingredactie’ te bouwen die eerlijke content maakt die past binnen de culturele leefwereld van de consument, heb je volgens Muller en Van Kralingen de vrij nieuwe discipline ‘mediacreatie’ nodig. Muller: ‘Daarbij bepaalt het mediakanaal en het mediumtype de richting van het merk en de content, en niet andersom.’
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftIn onderstaand video-interview geven Muller en Van Kralingen een uitgebreide toelichting op hun nieuwe boreling. Er zijn al boeken volgeschreven over ‘het merk als publisher’, ‘het merk als verhalenverteller’ en ‘het merk als content-generator’. Waarom dit boek? En waarom nu?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonneeDoor als redactie te denken, ga je niet per se vertrouwen herwinnen. Da's het toepassen van een trucje. Vertrouwen win je door als merk dicht bij jezelf te blijven. Open en authentiek. Dat vraagt om een intrinsieke verandering, lijkt me.