Overslaan en naar de inhoud gaan

Merk zit tussen de oren

Veel aanbieders gaan nog steeds teveel uit van hun product. Echte branding zet de consument centraal, mikt op en borduurt voort op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waar vindt de echte concurrentie plaats? Niet op de marketingafdeling, niet in de supermarkt, maar in de hoofden van de (mogelijke) klanten. Dat is geen nieuws voor iedereen die zich weleens met branding heeft beziggehouden, maar voor veel topmanagers geldt de blik op de eigen producten nog steeds als het enig ware. En dan gaat het vaak mis, stelt de Duitse merkconsultant Michael Brandtner.

related partner content for mobile comes here

Natuurlijk deugden de computers die Xerox op de markt bracht, en natuurlijk werd dat geen succes. Want waarom zou je een computer van een fabrikant van kopieerapparaten kopen? Met hartproblemen ga je toch ook niet naar de KNO-arts? Xerox vergat de perceptie van de prospects en de positie van zijn eigen merk in hun consumentenbreinen. Grappig is dat IBM het op zijn beurt heeft geprobeerd met kopieerapparaten, met hetzelfde lamentabele resultaat. Bij branding gaat het om het besef dat die producten het winnen, waaraan de consument geloof hecht en waarvan hij vindt dat het voor hem het meest geschikte is. En natuurlijk gaat het dan ook om de gepercipieerde productkwaliteit: uit de bekende PIMS-studies blijkt dat hoe hoger de consument de kwaliteit van een product inschat, des te hoger de winst van de fabrikant uitpakt.

< SIZE=1>Bron: marketing journal<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in