Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer commerciële opzet Publieke Omroep

De raad van bestuur van de Publieke Omroep wil commerciëler te gaan programmeren. Daarmee verwacht de rvb meer reclamegeld binnen te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De raad van bestuur verwacht dat er in 2007 en 2008 64 miljoen euro meer reclamegeld binnenkomt. De omroepverenigingen en de raad vergaderen er vandaag over.
Al eerder werd duidelijk dat de drie publieke netten vanaf september 2006 een scherper profiel krijgen: Nederland A wordt een breed familienet, Nederland B heeft verdieping, educatie en cultuur als speerpunten en Nederland C wordt jong en innovatief voor 20-49 jaar. Omroepen hebben dan niet langer een vast net.
Veel omroepverenigingen vinden de voorgestelde programmering niets. De vindt dat het succes van de huidige programmering - publieksprogramma's afgewisseld met verdiepende programma's - ertoe leidt, dat veel mensen naar informatieve programma's kijken. Directielid Ad de Boer van de EO zegt dat het juist de herkenbare sfeer van een net is die kijkers trekt, en dat KRO, EO en NCRV op Nederland 1 de kijker zo'n sfeer bezorgen. BNN, met Nederland 2 als thuisnet, ziet daarentegen wel wat in het plan.
De Vara en VPRO vinden da de Publieke Omroep te veel op de commerciële doelgroep is gericht. ‘Om de Sterinkomsten te vergroten verdwijnen niet alleen de huidige zenders, waaronder het cultureel progressieve Nederland 3, maar ook een belangrijk deel van de informatieve programma’s van het derde net’, aldus een woordvoerder.

related partner content for mobile comes here

Bronnen: Telegraaf, Trouw, Mediakrant

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in