'Marketeers weten niet wie relevante influencers zijn'
Dat blijkt onderzoek van Lewis PR onder marketeers. Ongeveer twee op de drie marketeers (63%) zien online influencers (zoals populaire bloggers en invloedrijke Twitteraars) als een belangrijke doelgroep op social media. Iets meer dan de helft (53%) van de ondervraagden betrekt online influencers ook al bij zijn social mediastrategie. Toch weten marketeers nog niet goed hoe ze hier mee om moeten gaan: 55 procent heeft hier geen of beperkt inzicht in.
De meest gebruikte manier is het aanbieden van algemene informatie over diensten en/of producten (69% van de ondervraagden). Zes op de tien marketeers (59%) gebruikt daarnaast persberichten en interviews om online influencers van informatie te voorzien.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spottavan Bokhoven, VP Western Europe, Lewis PR: 'De resultaten van dit onderzoek bevestigen onze vermoedens: veel marketing- en communicatieprofessionals denken wel goed na over een social mediastrategie, maar hebben nog weinig kennis over online stakeholders. Binnen online pr en marketing gelden in onze ogen vaak andere regels. Journalisten werken op een andere manier dan bijvoorbeeld populaire bloggers of invloedrijke Twitteraars. Niet alleen het vinden van de juiste online influencers is dus van belang, maar je moet ook weten je ze moet benaderen, als je wilt dat zij helpen je (toekomstige) klanten te bereiken.'
Het onderzoek werd gehouden onder 122 Nederlandse marketeers, die werkzaam zijn in zowel B2B- als B2C-omgevingen. Het volledige onderzoek over online influencers is hier te vinden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid