Overslaan en naar de inhoud gaan

Marcel Beerthuizen meest invloedrijk in sponsoring

Marcel Beerthuizen, managing director bij TBWA/Brand Experience Company, is door het vakblad Sponsor Magazine voor het tweede…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Beerthuizen dankt zijn koppositie niet alleen aan zijn functie bij TBWA, maar ook aan zijn vele nevenfuncties, zoals het voorzitterschap van de Sectie Sponsoring van het Genootschap voor Reclame en de Stichting Sponsor Ring. Ook is hij een veelgevraagd spreker en columnist. Beerthuizen is intensief betrokken bij de grootste sponsordeal van dit jaar: de sponsoring door Holland Casino van de Eredivisie.

related partner content for mobile comes here

Tweede op de lijst van invloedrijke mensen is Frank van den Wall Bake, door Sponsor Magazine omschreven als de nestor van sportsponsoring in Nederland. De eerste vijf plaatsen worden verder ingenomen door Henri van der Aat, directeur van het sportmarketingbureau Trefpunt, Martijn Sanders, directeur van het Concertgebouw en Cees van Nieuwenhuizen, voormalig topman bij Nike.

Hoogste binnenkomer in de lijst van twintig beslissers is Vincent Pijpers van de Rabobank Nederland, met 36 miljoen euro de grootste sponsor van Nederland. Andere binnenkomers zijn Pim Bomas (de Staatsloterij), RoelandKimman (Eneco) en Cees van Leeuwen (Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen). Opvallend is dat er maar één vrouw in de lijst staat, namelijk Florien Vaessen, verantwoordelijk voor het sponsorbeleid van ABN AMRO. Vergeleken met vorig jaar zijn onder andere Freek de Wette (Amstel, nu Heineken International), Michael Amiabel (Heineken, nu Trefpunt), Joop Alberda (NOCNSF) en Els Borst (voormalig minister) uit de lijst verdwenen.

De lijst is door Sponsor Magazine samengesteld op basis van betrokkenheid bij sponsorprojecten, invloed in de branche, nevenfuncties, netwerk, authenticiteit, innovatie en invloed op regelgeving.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in