Overslaan en naar de inhoud gaan

Luxemerken sterk in opkomende markten

Om Theo te laten zien hoe serieus wij het Molbloggen nemen, volgt hier naar ik vermoed de eerste post van 11km hoogte. Leve draadloos…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderweg vanuit Hong Kong, waar qua marketing altijd wat aan de hand is. De South China Morning Post bericht vandaag echter dat Hong Kongers zijn voorbijgestreefd als grootste liefhebbers van luxe merken. De verrassende nieuwe nummer een is Hongarije. Let wel (en de SCMP vergeet dit in het bericht te melden), het gaat hier om de ACNielsen Online Consumer Confidence Survey, die zoals de naam al zegt uitsluitend onder internettende respondenten wordt gehouden.

related partner content for mobile comes here

Dat verklaart ook waarom bijvoorbeeld India hoog scoort. Als je online bent in India, dan behoor je kennelijk tot het affluente deel der natie, getuige het feit dat 31% van de respondenten wel eens luxe merkartikelen koopt.

De survey levert een paar interessante doorkijkjes op in de wereld van de modemerken. Zo zijn Gucci en Armani het succesvolst geweest in het opbouwen van een wereldwijde klantenbasis. Weliswaar zijn de grootste drie namen Ralph Lauren, Dior en Armani maar RL en Dior leunen sterk op hun respectieve thusmarkten, de VS en Frankrijk. En dat zijn nog steeds de grootste markten in dit segment.

In Hong Kong heeft Gucci met 25% de grootste volgelingenschare, gevolgd door Louis Vuitton en Ralph Lauren. In China vormen Chanel (16%), LV en Versace de kopgroep.

Na Hongarije en Hong Kong bleken de Verenigde Arabische Emiraten, Turkije en Mexico de fanatiekste luxemerkenaanhang te bezitten. Kennelijk zijn modeartikelen uit het topsegment de eerste dingen waarnaar consumenten in opkomende markten grijpen, zodra ze over wat geld beschikken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in