Koopal maakt eerste speelfilm met Eyeworks


Koopal trok zich in 2008 terug uit de creatieve directie van TBWA\Neboko om zich te richten op 'zaken buiten de reclame'. Hij bleef een dag in de week verbonden aan het bureau. De Marathon moet een komische speelfilm worden met in de hoofdrollen Martin van Waardenberg, Stefan de Walle, Marcel Hensema en Frank Lammers. Afgelopen weekend vonden de eerste opnames plaats tijdens de Marathon Rotterdam.
Koopal over de film: 'De Marathon wordt een kruising tussen The Full Monty en Rocky. Een vriendengroep die met vallen en opstaan probeert een nagenoeg onmogelijk doel te realiseren. Ik heb er ongelooflijk veel zin in om met deze gelouterde acteurs en producenten een echte Nederlandse feel-good movie te gaan maken.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet is de vijfde keer in drie jaar tijd dat Eyeworks een regisseur laat debuteren bij een grote Nederlandse bioscoopfilm; Reinout Oerlemans met Komt Een Vrouw Bij De Dokter (1,2 mln. bezoekers), Antoinette Beumer met De Gelukkige Huisvrouw (521.000 bezoekers), Steffen Haars en Flip van der Kuil met New Kids Turbo (1,1 mln. bezoekers) en Arne Toonen met Dik Trom (455.000 bezoekers).
CEO en oprichter van Eyeworks Reinout Oerlemans: 'Diederick is dé man om deze film te maken. Hij weet als geen ander wat het Nederlandse publiek raakt en heeft ruimschoots bewezen dat hij een verhaal met humor kan vertellen. Diederick heeft een bijzondere kijk op het alledaagse leven en kan dat op een unieke wijze overbrengen.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid