Overslaan en naar de inhoud gaan

Kamer: kritisch kijken naar valse concurrentie NOS-sites

Een meerderheid van de Tweede Kamer vindt dat er kritisch moet worden bekeken of de publieke omroep online niet voor valse concurrentie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat kwam woensdag naar voren tijdens een Kamerdebat. Vertegenwoordigers van de Volkskrant en De Telegraaf uitten onlangs hun bezorgdheid over de online diensten van met name de NOS. Die zouden een bedreiging vormen voor andere partijen die zich op internet te vestigen. CDA-Kamerlid Maarten Haverkamp deelt die zorgen. 'We moeten ervoor oppassen dat er geen valse concurrentie is.' Over een reclamevrije publieke omroep meldde hij: 'Ik vrees dat een reclamevrije publieke omroep niet automatisch de oplossing is voor de kranten.'

related partner content for mobile comes here

Ook GroenLinks en D66 vrezen voor valse concurrentie. GroenLinks-Kamerlid Bruno Braakhuis: 'Publieke middelen moeten een publiek doel dienen. Het belastinggeld is niet bedoeld om te concurreren met andere snelle online media. Ik wil een helder toetsingskader.'

Met name de VVD is kritisch op de activiteiten van de NOS. Anouchka van Miltenburg: 'De NOS zegt zelf dat het de best bekeken nieuwssite wil worden. Ze maken tijdens hun uitzendingen reclame voor hun app, en tijdens het journaal vrijdag was een minutenlange reclame voor de NOS-sportzomer.' Zij vindt dat de pluriformiteit van de media onder druk staat, door de grote druk van de publieke omroep.

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in