Overslaan en naar de inhoud gaan

Jumbo wint gouden Effie

De supermarktketen & Alfred International zijn met goud en zilver de grote winnaars van de Effie-editie 2015.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdens de Effie-uitreiking in het Amsterdamse Concertgebouw kregen Jumbo & Alfred International twee Effies: goud voor de merkcampagne en zilver voor de WK-inhaakcampagne (‘We geven ze op hun Donders’). 

related partner content for mobile comes here

In totaal werden 12 Effies uitgereikt: naast het goud waren er 6 zilveren en 5 bronzen Effies.

Zilver was er, behalve voor Jumbo, ook voor Andrélon van Unilever en J. Walter Thompson Amsterdam, ‘NIX werkt’ van ministerie Volksgezondheid Welzijn en Sport en Roorda, Philips Airfryer  van Philips en Carat, ‘Robijn met Zwitsal geur’ Unilever en J. Walter Thompson en Skoda&;s &;14% Experiment’ van Skoda en Selmore.

De 5 bronzen Effies gingen naar &;Tim en Tom Coronel die slapende autorijders wakker toeteren’ van Allsecur en Alfred International, de ‘Dubbelfrisss Smaakbattle’ van FrieslandCampina Riedel en Achtung!, ‘Hoe Hak uit de pot en op het bord kwam’ van Hak, Etcetera en Initiative, ‘Van oubollige oude kaas naar eigentijdse oude kaas met karakter’ van Old Amsterdam, Etcetera en Initiative, en ‘Simyo Vriendendeal’ van Simyo en Kokoro Amsterdam.

Er waren dit jaar 34 cases ingezonden. 

werd er ook maar één gouden Effie uitgereikt; die was toen voor Triodos Bank en reclamebureau Dawn. Daarnaast was er 4 keer zilver en 9 keer brons, uit 39 inzendingen.

Lees alles over de Effies, Het Grote Marketingcongres en het 24Festival 2015 in ons .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in