Overslaan en naar de inhoud gaan

Iedereen kijkt naar Spotify

De kersverse merknaam Spoticar is de voorbode van een compleet nieuwe trend.
Spoticar
Spoticar
Spoticar
Spoticar

Spoticar. O ja. Dat is de typische afspeellijst voor lange autoritten, met Chasing Cars van Snow Patrol en When The Music’s Over van The Doors erin en als je beneden de vijftig bent Surfen van Typhoon en When The Party’s Over van Billie Eilish.

related partner content for mobile comes here

Er staan haast meer Spoticars op Spotify dan Ferrari’s op Autotrack.

Maar Spoticar is ook de naam van het nieuwe occasionlabel van de automerken Peugeot, Citroën en Opel. Dat wordt met veel heisa aangekondigd door de drie gefuseerde automerken. Check https://www.spoticar.nl. Die naam, officieel met een overload aan kapitalen, namelijk SPOTiCAR, komt in de plaats van de drie verschillende bestaande occasionlabels Peugeot Leeuwekeur, Citroën Select en Opel Occasions. Een occasionlabel is trouwens autodealerjargon voor een vertrouwenwekkende merknaam voor hun tweedehandsjes waarmee ze hopen beter te kunnen concurreren met autohandelaren op afgelegen bedrijventerrein die hun gebruikte auto’s aanbieden met bouvier- in plaats van Bovag-garantie.

Wall of namifying

De kersverse merknaam Spoticar is de voorbode van een compleet nieuwe trend. De mensen van Stellantis, de holding boven Peugeot, Citroën en Opel, wilden nu eens niet iets als pak ‘m beet Occasify omdat zij ook wel door hadden dat je dan ten onder gaat in een mer à boirify van Bugify, Equify, Rockify, Rentify, Klinify, Warrantify, Voicify, Summify, Smartify, Doctify, Philafy, Outify, Medifi, Beaconfy, Fringefy, Naukrify, Taxify24, Captify, Convify, Gamify, Snappify, Snapplify, Signify en what have youfy. Een gast met de naam The name inspector houdt al een Wall of Namifying bij op Pinterest. Het is één groot Copify op de wereld. O wacht, dat Copify bestaat echt. Net als Brandify en - o ironie – Crowdify en Battlefy.

Bovendien was Selectify, de meest kekke occassionlabelnaam die de mensen van Citroën, Peugeot en Opel konden bedenken, al bezet.

Dus 1 suffixje down, 1 prefixje to go.

Machtige club toch

Spoti-, dus.

Bedrijfsnamen met spot hebben we al zo vaak gespot. Auto Gespot, HubSpot, KPN WiFi HotSpots en we ontdekten nu ook G-Spot & Partners B.V., financieel adviesbureau in Hilversum. Er is zelfs een merkenbureau met de naam MerkenSpot. Maar Spoti als voorvoegsel, dat is nieuw.

Dat is Spotify.

Machtige club is dat toch geworden, wat in 2006 begon als een startup van twee jongens in Zweden van wie de een de ander verkeerd verstond en die er later een etymologische draai aan gaven met een combi van ‘spot’ en ‘identify’. Iedereen kijkt naar Spotify. We luisteren allemaal naar Spotify.

 

Erwin Wijman - Verstand van merknamen, verstand van auto's

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in