Overslaan en naar de inhoud gaan

“Het lab heeft ons nooit verlaten”

Mensch interviewt Jan Kwint, CEO van LTP Business Psychologen
Partner
Mensch creative agency

In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.

Lees meer

 

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld
© mensch
Miniatuurvoorbeeld
© mensch

Mensch werkt voor LTP, een psychologisch onderzoeksbureau dat voorop loopt op het gebied van business assessments. We spraken met CEO Jan Kwint over innovatiegenen en de kern van LTP’S HR-adviespraktijk: veranderkracht.

Veranderkracht

LTP (Laboratorium Toegepaste Psychologie) werd in 1927 opgericht vanuit de Vrije Universiteit. Kwint: “Het was de tijd van witte jassen en de two-way mirror. We observeerden medewerkers vanachter het glas en deden intelligentietesten. Ook was er toen veel studiekeuzeonderzoek’. LTP heeft bijvoorbeeld alle prinsesjes getest.” Tegenwoordig test LTP managers en hun teams. “We testen CEO’s en rechters, maar ook trambestuurders en machinisten”.

Daarbij draait het volgens LTP om ‘veranderkracht’. Wat is dat? Kwint: “Carrières -- maar ook organisaties -- zijn altijd work in progress. We moeten blijven veranderen, ons steeds opnieuw uitvinden. De kracht om dat te doen zit in iedereen, maar je moet het wel ontwikkelen. Daar kunnen wij bij helpen”.

mensch
image

Lab

LTP koestert volgens Kwint haar wetenschappelijke heritage. “We zoeken continu naar bewijsvoering. Al is iets nóg zo mooi bedacht, als het niet betrouwbaar en valide is houdt het meteen op.” Deze stevige onderbouwing vormt geen belemmering voor innoveren. “Het ‘lab’ heeft ons nooit verlaten. We hebben echt innovatiegenen. We experimenteren er flink op los”.

Zo ontwikkelt LTP vernieuwende methoden en technieken – bijvoorbeeld een levensecht spel om advocaat-stagiairs te werven. Data zijn daarbij onmisbaar. Kwint: “Het gaat in ons werk om data data data. We waren heel vroeg al bezig met het ontwikkelen van psychometrische software. Natuurlijk realiseren we ons dat data nooit leidend kunnen zijn. Maar als je het combineert met interviews en rollenspellen ontstaat een heel rijk beeld”.

De rol van Mensch

Mensch hielp LTP onlangs met een nieuwe positionering, een nieuw merkverhaal en een nieuwe visuele identiteit. “Mensch houdt LTP scherp”, zegt Kwint. “Jullie zijn een klankbord en houden ons steeds een spiegel voor. Jullie snappen de inhoudelijkheid van wat we doen en gaan daar respectvol mee om. En dwingen ons tot het maken van keuzes. Die jullie vervolgens vertalen in een boodschap die goed past bij de identiteit van LTP. Dat is heel waardevol”.

Mensch | creative agency
www.mensch-amsterdam.com

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Mensch creative agency

In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.

Lees meer

 

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in