Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken zet A-gist in de spotlight met ingewikkelde animatietechniek

De animatie is onderdeel van de nieuwe campagne van het biermerk
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In een nieuwe 3D-animatie zie je wat het geheim van Heineken is: A-gist. Net zoals in de , reist Heineken terug in de tijd. Om precies te zijn naar het jaar 1886, toen het gist werd ontdekt.

related partner content for mobile comes here

Dit keer doet Heineken dat niet met , maar met zogenaamd '3D geanimeerd papier'. De gedachte erachter: het brouwen van Heineken-bier is een kunst, en kunst verdient een canvas. Papier is de start van vele meesterwerken, daarom koos het merk voor '3D paper animation' om het verhaal van het unieke brouwproces te vertellen.

Volgens de makers is het een ingewikkelde en arbeidsintensieve techniek. Daarom werkte bureau Boomerang Create samen met een groot internationaal animatieteam van INDG.

Campagne

De video sluit goed aan op de nieuwe campagne van het merk, waarbij Heineken vertelt over de geschiedenis van het merk en het speciale A-gist. Jetske Freeve van Heineken vertelt dat het merk in de nieuwe campagne twee zaken wil benadrukken: 'Enerzijds ‘Hollands trots op Heineken’, anderzijds focus op het product.’

 

Credits

Verantwoordelijk bij klant: Paul Tholen, Ana Henriques
Bureau: Boomerang Create
Concept: Jordi van de Bovenkamp, Eldin Fetahovic & Marco van Houwelingen
Art Direction: Jordi van de Bovenkamp (Boomerang Create) & Maxim Goudin (INDG) Production: INDG
Sound: Soundsright
Production: Aimée Rutumalessij, Benjamin Mcdiarmid

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in