E-mailmarketing werkt nog steeds
E-mailmarketing wordt nog steeds veel ingezet, ondanks de klappen die het moet incasseren van spammers, en de moeilijkheden die e-mailfilters daardoor geven. In de Verenigde Staten gebruikte 71 procent van alle internetadverteerders e-mailmarketing in 2004, aldus een onderzoeker bij Emarketer: 'Dat is nog altijd slechts zes procentpunten lager dan het aantal respon-denten dat gebruik maakt van betaalde zoekresultaten ? momenteel het meest favoriete interactieve marketinginstrument - en 12 procent van de adverteerders is van plan om nieuwe e-mailcampagnes te starten in 2005.'
E-mail is niet alleen populair bij marketeers, uit onderzoek van Quris blijkt dat 45 procent van de ondernemingen in de VS het instrument ook goed kan gebruiken om in contact te blijven met hun klant. Onderzoeker Hallerman van Emarketer: 'E-mailmarketing is effectief, het werkt nog steeds. Bovendien wordt de doelgroep steeds beter bereikt. Volgens onderzoek van DoubleClick bijvoorbeeld komt tegenwoordig 90,6 procent van alle e-mail gewoon aan op de plaats van bestemming, ondanks lastige filters. Twee jaar geleden was dat nog 86,4 procent.
Meer info op www.marketing-online.nl
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid