Overslaan en naar de inhoud gaan

Doek valt voor Doom&Dickson

De opzegging van het Plus-account eind juli heeft het bureau de das om gedaan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Per 1 oktober beëindigt Doom&Dickson de bedrijfsactiviteiten. Het bureau voorkomt een faillissement en een aantal lopende projecten zal nog worden afgerond.

related partner content for mobile comes here

De partners en medewerkers zullen in dit komende kwartaal vertrekken en ieder een eigen weg opgaan. 

Dat bevestigt , algemeen directeur van ARA Groep in Rotterdam, waarmee het al langer kwakkelende Amsterdamse bureau zou worden samengevoegd.

De fusieplannen tussen beide Omnicom-bureaus kwamen op losse schroeven te staan toen eind juli dat Plus Supermarkten de relatie met Doom&Dickson beëindigde.

Het vertrek van Plus was een grote klap voor het bureau, dat sinds het vertrek van mede-oprichter Serge Steijn in 2010 – tien jaar na de oprichting – langzaam maar zeker in een neerwaartse spiraal was geraakt. 

De belangrijkste overgebleven klanten waren Vrumona (Holy Soda en Crystal Clear) en de Rijksoverheid (Middelgrote en Kleine Campagnes). 

Niettemin bleek er onvoldoende basis te zijn om het bureau nog langer voort te zetten, aangezien het Plus-account het leeuwendeel van het inkomen uitmaakte.

Daarmee sluiten de deuren van een bijzonder en spraakmakend bureau. 

Doom & Dickson werd in 2001 als Capital-e door , en Arjan van Woensel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in