Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de beste brandactivations van juni 2021

Een game kwam tot leven, het succes van een onmogelijke puzzel en een gouden idee dat een hele bedrijfstak veranderde.
League of Legends – Honey fruit 
League of Legends – Honey fruit 
© BBH Singapore
League of Legends – Honey fruit 
League of Legends – Honey fruit 
© BBH Singapore

League of Legends – Honey fruit 

Bureau: BBH Singapore

related partner content for mobile comes here

In de game League of Legends (LOL) – dagelijks door 8 miljoen mensen gespeeld – bestaat er een levensreddend fruit. Om buzz te creëren rondom de Aziatische lancering van een mobiele versie van LOL, bracht een sterrenchef dit Honey Fruit tot leven zodat fans en influencers het in real life konden proeven. De campagne zorgen voor miljoenen social- en media-impressies en de mobile game stormde naar plek 1 in de App Store. Bekroond op de D&AD Awards.

League of Legends – Honey fruit 

Heinz – The Ketchup Puzzle

Bureau: Rethink

Toen op het dieptepunt van de pandemie zelfisolatie de norm werd, steeg de populariteit van de good old legpuzzel gigantisch. Dat inspireerde Heinz tot het lanceren van een op het oog onmogelijk puzzelavontuur: 570 stukjes, allemaal in hetzelfde ketchup-rood. Wie zin had in de uitdaging, kon een reactie achterlaten op Heinz’ social feeds om een van de puzzels te winnen.

De respons was zo gigantisch dat Heinz besloot ‘m te gaan verkopen. De limited edition oplage van 7000 stuks was in een week verkocht, de opbrengst ging naar het goede doel. Goed voor zilver in Cannes.

Heinz – The Ketchup Puzzle

Mastercard – True Name

Bureau: McCann

Voor mensen uit de LGBTQIA+-gemeenschap is de naam op hun creditcard vaak geen afspiegeling van hun identiteit. Dat kan pijn en soms ook moeilijkheden veroorzaken. Met True Name laat Mastercard mensen zelf kiezen. Wat begon als een marketingactie groeide uit tot een uniek product dat een complete bedrijfstak veranderde. De campagne won goud in Cannes.

Mastercard – True Name

BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. In januari wordt het allerbeste werk van het jaar gekozen.

Lees ook: Dit zijn de beste brandactivations van mei 2021

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in