Overslaan en naar de inhoud gaan

Data-collectief: sociaal netwerk voor adresgegevens

Sociale netwerken zijn onder marketeers populair om voeling met doelgroepen te houden of doelgroepen concreet te benaderen. Minder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sociale netwerken verbinden mensen op basis van gedeelde interesses, maar kunnen volgens Remco Dekker, directeur , ook een rol spelen als er sprake is van gedeelde belangen. Denk aan de vele tweets die vakspecialisten in allerlei branches de wereld insturen om hun volgers te wijzen op interessant nieuws of een bepaald evenement. Dekker: ‘Zo is de kracht van een netwerk te benutten, waarbij iedereen die meedoet, profiteert. Op dit concept is het Data-collectief gebaseerd.’

related partner content for mobile comes here

Up-to-date
Het Data-collectief is een samenwerkingsverband van Nederlandse marketing- en salesprofessionals uit diverse branches, op initiatief en onder aansturing van WinRIS Nederland.
Het concept bestaat eruit dat gebruikers worden betrokken bij het up-to-date houden van de database.
Dekker: ‘Het DATA-collectief lost een klassiek probleem van marketeers op door een database te creëren die gebruikers niet alleen kunnen raadplegen, maar ook kunnen voeden. Voor het toevoegen en/of aanpassen van de gegevens ontvangt de gebruiker credits.’

Als startpunt beschikt men over een database met de Kamer van Koophandel-gegevens van 2,3 miljoen bedrijven, stichtingen en verenigingen én 3,6 miljoen daaraan gekoppelde contactpersonen. Deze gegevens zijn online beschikbaar.

Dekker: ‘Doordat de gebruikers nagenoeg dagelijks met de gegevens werken, merken zij als eerste wanneer een bepaald adres of contactpersoon niet meer klopt. Die informatie geven zij door aan Data-collectief. Via een geautomatiseerd verificatieproces worden de gegevens aangepast in de database.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in