Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola benadrukt gezonde levensstijl

Coca-Cola verfrist dit jaar zijn marketing-inspanningen met een nieuwe slogan: ‘Welcome tot the Coke Side of Life’. Ook wordt bij de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De baas van Coca-Cola, Mary Minnick, maakte de nieuwe slogan bekend tijdens een bijeenkomst met financieel analisten in New York. Ze meldde dat de slogan diverse varianten krijgt voor verschillende campagnes, zoals ‘Chill on the Coke Side of Life’. Minnick over de keuze voor deze slogan: “Wij denken dat er bepaalde tijden of momenten op een dag zijn waarbij alleen een Coke uitkomst kan bieden, en dat is de ruggengraat van onze reclamecampagne.”?

related partner content for mobile comes here

In navolging van McDonald’s en andere voedingsmiddelen- en frisdrankfabrikanten geeft ook Coca-Cola gehoor aan de sterke lobby voor de vetzucht-problematiek. In de nieuwe marketingcampagne promoot de frisdrankfabrikant ook een gezondere levenstijl door de aandacht te vestigen op de lichte lijn, zoals Diet Coke, het watertje Dasani en Fanta Z. Ook staat voor diverse landen de lancering gepland van het koffiedrankje Coca-Cola Blak.

Coca-Cola hoopt dat een grote marketing-injectie tijdens de Olympische Winterspelen in Turijn het komende jaar een positieve wending zal geven aan het marktaandeel, dat de laatste zeven jaar flink is gedaald. Dit terwijl concurrent Pepsi-Co zich juist mocht verheugen op een stijging van 57% over diezelfde periode. (MediaGuardian)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in