Overslaan en naar de inhoud gaan

Callcenters blij met ‘blokkeerknop’

Medewerkers van gratis servicenummers zijn erg tevreden met de mogelijkheid om plaagbellers te blokkeren. Met één druk op de knop kunnen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door een dienst van elektronisch dienstverlener SNT komen de treiteraars op de 'zwarte lijst' te staan. Onderzoeksbureau Interview NSS deed de afgelopen maand onderzoek naar het effect van de dienst. Bedrijven en organisaties als CarGlass en de ANWB maken gebruik van de service en hebben in een maand ieder bijna duizend nummers geblokkeerd. Energiebedrijf Essent maakte eerder deze week bekend achthonderd nummers op de zwarte lijst te hebben gezet. Vervelende mensen die bellen om bijvoorbeeld te schelden, zwijgen of boeren te laten, worden de tweede keer dat ze het nummer draaien, geblokkeerd. De blokkade van het servicenummer wordt pas weer opgeheven nadat een betaald nummer is gebeld. Bij sommige servicenummers waren de plaagbellers soms wel de helft van alle bellers. Het profiel van plaagbellers is, volgens het onderzoek, een jong iemand die belt met een mobiele telefoon. Het wegdrukken van lastige bellers heeft ook een positieve invloed op personeelsverloop en ziekteverzuim onder medewerkers, aldus het onderzoek (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in