Overslaan en naar de inhoud gaan

Profilering pr-branche voor imago

‘De pr-branche moet alles op alles zetten om iedereen, inclusief de media, te tonen wat we doen’. Deze woorden sprak Harold Burson, de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hij zei dit toen er een vraag werd gesteld over het negatieve imago dat de pr-branche schijnt te hebben onder Amerikaanse journalisten. Burson antwoordde dat zij misschien wel zeggen dat ze een hekel hebben aan pr, maar dat tegelijkertijd elke journalist pr-mensen kan noemen die hun werk wel goed doen, en die behulpzaam zijn bij het brengen van nieuws. Hij gaf als voorbeeld dat mensen ook vaak negatief zijn over het Congres, maar wel weer individuele congresleden hoog hebben zitten. Ook kwam de rol van de grote reclame/pr conglomeraten aan de orde die op dit moment zestig procent van de advertising in Amerika en daarbuiten beheersen. Burson zei dat deze clusters blijven groeien en er dus veel vraag zal zijn naar pr-professionals. (Bron: ‘O Dwyers’)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in