Overslaan en naar de inhoud gaan

Renaissance van klassieke waarden

Als gevolg van de crisis in de dotcomwereld, de aanslagen van 11 september en de economische recessie voorspelt merkexpert Stephan Mauerer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Trendwatchers signaleren een verandering van toon in de marketingcommunicatie: schreeuwerige, al te optimistische boodschappen passen even niet in het tijdbeeld. Waarden als ik-betrokkenheid, vrienden, familie, vertrouwen en bescherming beleven in 2002 een renaissance. Daarbij hoort een voorkeur voor vertrouwde, solide merken. Extroverte, luxueuze merken krijgen het de komende tijd moeilijk, want de consument zal zich laten leiden door begrippen als betrokkenheid en politieke correctheid. En daarbij past een al te uitbundige levensstijl niet.

related partner content for mobile comes here

Merken die in 2002 scoren dragen waarden als zekerheid, begrip voor de huidige situatie, bescherming en gedegenheid uit. Hoe lang deze trend zal aanhouden is afhankelijk van hoe snel de consument uitgekeken raakt op deze periode van bezinning en of er nieuwe stromingen opkomen om de consumptie weer een meer hedonistisch karakter te geven.

< SIZE=1>Bron: werben & verkaufen<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in